14 ianuarie 2009

Tort de biscuiti

Urari de bine pentru toti in noul an ce abia a inceput.
M-am gandit sa scriu astazi o reteta usoara si care spun eu ca merge dupa atatea prajituri cu creme din perioada sarbatorilor de iarna.
Tortul de biscuiti tin minte ca il facea mama, dar sub forma de rulouri si pe care il taia apoi in feliute subtiri. Eu prefer sa il fac plat si sa il acopar cu frisca, nuca de cocos sau nutella. Sunt sigura ca multi stiu aceasta reteta. Pentru cei care sunt curiosi totusi .....
Aveti nevoie de: 10 linguri zahar; 250gr zahar, 350gr biscuiti aromati, 200gr rahat, 3 linguri cacao, 100gr unt, 4lg apa, putina dulceata de cirese sau visine, stafide, 2 pliculete zahar vanilat si esenta de rom.
Apa si zaharul se pune la fier pana se leaga un sirop. Se adauga apoi untul si rahatul taiat bucati micisi rahatul taiat cubulete. Dupa ce s-a topit partial rahatul, se adauga 3 cacao, zaharul vanilat, biscuitii maruntiti fin, dulceata si stafidele.
Se ia de pe foc si se omogenizeaza compozitia. Atentie: bicuitii se pun treptat. Compozitia nu trebuie sa fie prea tare, deoarece ea se va intari dupa racire si va fi dificil sa il feliati apoi.
La sfarsit se adauga esenta de rom.
Se modeleaza compozitia pe un platoul pe care am pus in prealabil nuca de cocos. Se poate orna, dupa racire, dupa cum am spus cu frisca sau nutella. Se tine la rece min. 2 ore.
Veti avea astfel un desert gustos.
PS. Fetita mea ar vrea sa il aibe mereu aceast dulce in frigider :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu